۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷

در دیدار سفیر اتحادیه اروپا در بغداد صورت گرفت؛

انتقاد سفیر ایران در عراق از مواضع غیرسازنده اتحادیه اروپا

انتقاد سفیر ایران در عراق از مواضع غیرسازنده اتحادیه اروپا

سفیر ایران در عراق در دیدار سفیر اتحادیه اروپا در بغداد، از مواضع غیرسازنده اتحادیه اروپا در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار «مارتین هوت» سفیر اتحادیه اروپا در بغداد، با اشاره به برخی بندهای بیانیه مشترک میان اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص موضوع ایران، بر ضرورت دقت‌نظر در اتخاذ مواضع، مبتنی بر اسناد تاریخی و احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها که از اصول موردقبول و شناخته شده بین‌المللی است، تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد از مواضع غیرقابل قبول مطروحه در بیانیه پیرامون جزایر سه‌گانه ایرانی، اظهار کرد: اتخاذ این رویکرد در حالی که طرفین رویکرد مبتنی بر تعامل را در دستور کار داشته و در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نیز در ملاقات‌های متعددی با مقامات اروپایی بر این نکته تاکید شده است، مواضع مندرج در بیانیه با رویکرد تعاملی در تضاد آشکار بوده و باید اصلاح شود.

کد خبر 6270149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      0 0
      دشمنان گهگاهی حرف از جزیره های ایران میزنند تا این را یک مسئله نشان بدند‌. هرگز درین مورد حتی صحبتی و پاسخی ندیم بهترست و هم این جزیره ها را اباد کنید که کسی به ان چشم نداشته باشد. این جزیره ها را میخواهند از ایران با کلک بگیرند و پای ایران را از خلیج فارس قطع کنند. بحرین را هم باید پس بگیریم .